2009-09-08

Popaganda - en summering

Förra helgens Popaganda hade en line-up som hade varit inspirerande '07 eller Accelerator '08 men det till trots är det alltid gemytligt med en stadsfestival i sin hemstad.

Johnossi slutar aldrig att förvåna mig med sitt rika ljud och passionerade framförande. MGMT var en blöt och spretig tillställning där de ständigt brottas med publikens vurm för de dansanta electrolåtarna och deras egna förkärlek till psykedelisk rockmusik. [ingenting] har blivit ordentligt varma i kläderna på större scener och gör inga misstag. Camera Obscura var de enda jag såg som jag inte tidigare upplevt live och önskar att det ännu vore så. Det var en sömnig dansbandshistoria över hela spektaklet.
Sist såg jag Florence Valentin som skapade ett gott tryck som vanligt men som kanske har blivit alldeles för varma i kläderna? Jag syftar då till mellansnacket som likt Håkan Hellström börjar kännas väldigt repeterat.


/K

Inga kommentarer: