2009-09-15

Dagens skämskudde?

Som barn dyrkade jag Public Enemy, Run DMC och N.W.A. men ägnar ytterst lite tid åt hiphop i dag. Sedan länge älskar jag även Broder Daniel på det där sunda sättet och blir nu förvånad när Anton Kristiansson fått för sig att blanda dessa ingredienser i sin göteborgska indieskål.

I videon nedan iklädd de mest klassiska av indieattribut; randig tröja, Chuck Taylor-skor, sjal och sotarsmula rimmar han klagande några försvenskade Broder Daniel-citat över riffet till I'll Be Gone och jag blir alldeles generad. Jag vet faktiskt inte om jag ska småle eller köpa mer soffkuddar.



Albumet med det fantasilösa namnet Lilla London släpps 14e oktober.
* MySpace

/K

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är han på riktigt? Till och med jag skäms när jag lyssnar på det här.

ida. sa...

soffkuddar!