2009-09-25

1970-1979

Jag drabbas allt oftare av musiktorka, med det menat att trots ett digert bibliotek finner jag inget att lyssna på. Anledningen till detta är att den flesta av musiken släppt på 00-talet har en livslängd jämförbart med lättmjölk, särskilt de senare åren.
Jag är även sagolikt trött på livemusik då jag ständigt blir besviken när mina nya favoritartister aldrig lyckas överföra sin musik från hemmet till scenen. Laptopsyndromet?


Detta har lett till att jag den senaste tiden blickat tillbaka och nu senast till sjuttiotalets rock och pop.

Jag har till kvällens förfest sammanställt en samling av riviga, melodiösa och dansanta låtar på Spotify som du kan ta del av >>här<<.

1. Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes)
2. Steve Harley & The Cockney Rebel - Make Me Smile
3. T. Rex - Children Of The Revolution
4. Roxy Music - Street Life
5. David Bowie - Sufragette City
6. Mott The Hoople - All The Young Dudes
7. Elvis Costello & the Attractions - Oliver's Army
8. Slade - Cum On Feel The Noize
9. The 101ers - Keys To Your Heart
10. Rod Stewart - Sweet Little Rock 'N' Roller
11. The Rolling Stones - Happy
12. Sex Pistols - Silly Thing
13. The Who - The Seeker
14. Iggy Pop - The Passenger
15. The Knack - My Sharona
16. New York Dolls - Trash
17. Patti Smith Group - Redondo Beach

Trevlig kväll!

/K

Inga kommentarer: